Чл. 29. Дирекция „Управление на административен сграден фонд“ има следните функции:
1. Дава предложения за изготвяне на проекто-програмата за капитално строителство по бюджета на Столична община, в частта за административния сграден фонд.
2. Участва в изпълнението на инвестиционната програма за административния сграден фонд на Столична община.
3. Изисква и проверява техническата документация, необходима за инвестиционните намерения в административния сграден фонд.
4. Участва в ЕТИС (Експертен технико-икономически съвет) за приемане на ППР (Предпроектни работи) и в технически съвети по време на строителството.
5. Съобразно функциите си възлага:
- проектиране;
- изготвяне на комплексни доклади за оценка на съответствието на проектите;
- изпълнението на проектите;
- инвеститорски контрол;
- строителен надзор;
- изготвяне на технически паспорти.
6. Участва в процедурите за избор на проектант, строител, инвеститорски контрол на обектите, провеждани съгласно ЗОП.
7. Участва в приемателни комисии.
8. Налага санкции на инвеститорския контрол при откриване на нарушения.
9. Участва в процедури за провеждане на обществени поръчки.
10. Координира осигуряването и организирането на хигиенизирането на административните сгради.
11. Координира организирането и контролирането на поддръжката на ОВ, ВиК, ел. инсталации, асансьори, платформи за инвалиди и климатици и климатични системи.
12. Координира провеждане на профилактични огледи, периодични ремонти и организиране на технологични експертизи.
13. Координира използването на общите пространства в СО.
14. Отговаря за осигуряване на канцеларски материали, консумативи и офис обзавеждане на администрацията в СО.
15. Контролира изпълнението на договори, сключени от СО, свързани с дейността на дирекцията, и налага санкции на фирмите при неизпълнение на договореностите.